Bloggplatsen

Frågor: 0

#elcamino

Av Amisa - 23 oktober 2019 21:04

I morse hade jag sovmorgon. Det verkade riskfyllt att ge sig ut på en liten stig på ett högt berg i mörker, blåst och dimma så jag gav mig inte av förrän kvart över åtta på morgonen och det var fortfarande inte riktigt ljust då. Efter någon kilometer...

Av Amisa - 23 oktober 2019 16:52

Idag har det varit en riktigt härlig vandringsdag. Det märks att hösten har kommit och det har varit lite kallt så för första gången har jag använt mina finger antar, men det är en fin klar dag. Vägen följer en liten flod genom en dalgång och längsme...

Av Amisa - 21 oktober 2019 18:21

Under dagens vandring gick jag mot staden Villafranca de Bierzo. Vägen gick upp och ner på kullar. Jag passerade en massa vinodlingar I utkanten av Villafranca de Bierzo finns Puerta de Perdon, förlåtelsens port. Förr i tiden var det så att...

Av Amisa - 21 oktober 2019 17:48

I morse när jag gick genom byn Cacabelos fick jag syn på ett helt kvarter med en massa fina målningar och visdomsord. Jag hoppas att jag lyckas återge dom på rätt sätt. "Mänskligheten lider av okontrollerad utveckling. När ska vi harmonisera vet...

Av Amisa - 20 oktober 2019 22:44

Kl 7 på morgonen ger jag mig iväg från bergsbyn Riego de Ambros. Straxt innan mig ger sig tre koreanska män av, men av dom ser jag sedan ingenting, inte ens lyset från deras pannlampor i mörkret. Kanske valde de stigen, själv har jag bestämt att håll...

Av Amisa - 20 oktober 2019 18:02

Straxt efter att jag lämnat byn i morse så började det regna, så regnponcho åkte på fortast möjligt. Först var jag irriterad på regnet. Så onödigt, nu när vi skulle upp på en av de högsta topparna, då vore det väl fint med lite klart väder och vacker...

Av Amisa - 18 oktober 2019 20:32

Imorgon kommer vi att gå upp till den högsta punkten på Caminon, vilket är ca 1 500 m ö h. De här bergen är alltså lite högre än topparna vi gick över i Pyrenéerna. Däremot var stigningen mycket brantare där, medan det här har stigit långsamt uppåt ö...

Av Amisa - 18 oktober 2019 19:13

I och med ankomsten till Astorga igår så lämnade vi officiellt mesetan, det ganska platta höglandet vi vandrat på den senaste 1 1/2 veckan. Det märktes redan igår på vägen till Astorga och idag har det fortsatt uppåt, men över en lång distans så det ...

Av Amisa - 17 oktober 2019 20:25

Den första stad jag kom till idag var Hospital de Orbigo. Där fanns en enormt lång bro. Den går inte bara över vattnet utan fortsätter även på sidan om floden. Jag har sett det här också i andra städer. Vet inte om det kan vara så att vårfloden bruka...

Av Amisa - 16 oktober 2019 22:16

Här kommer dagens upphittade citat:"Just take a deep breath and smile. You are simply beautiful!" Och nästa: "People who wear masks are hiding something. Free your consciousness now!"Vi bär väl alltid lite olika masker i olika sammanhang i våra ...

Just nu

Inloggade: 6    Besökare: 223

Sök efter inlägg eller bloggar