Bloggplatsen

Frågor: 0

#fika

Av Hilla - 14 september 2022 14:05

Idag har vi varit på promenad i ett naturreservat vid Fullerö utanför Uppsala. Vi besökte även Fullerö handel, som har hur mycket inredning som helst till försäljning. Vi fikade på deras café "Villan". Vi tog varsin kaffe och smörgås och det var e...

Av Hilla - 10 september 2022 17:57

Idag har jag promenerat runt i societetsparken och på stan i Norrtälje. Jag tog lunch invid kajkanten av Norrtäljeviken med kaffe och en croque monsieur. Jag blev ganska tagen av detta konstverk, som stod i parken. Detta då vi har vänner vars fö...

Helena Häll
Av Helena Häll - 27 augusti 2022 20:23

Idag har vädret varit minst sagt varierande! Men till stora delar mulet och regnigt! Man blir lite matt och trött av sånt sketväder! Men vi hatande försökt hålla igång bra idag! Vi har tvättat och städat lite. Och på förmiddagen var vi ute och lekte ...

Av Helena Häll - 5 augusti 2022 20:40

Idag hade vi bestämt oss för att åka till Åsens by på förmiddagen. Det är ett kulturreservat med djur och byggnader från förr i tiden. Eller ja djuren är ju högst levande, men man får lite feeling hur det var förr i tiden. Vi hade bara missat att det...

Av Hilla - 16 juli 2022 17:06

Idag är dottern hos oss och vi har fikat. Sockerkaka med blockchoklad och vinbär och goda nöt- och chokladkakor. #hilla #hillasmatprat #fika #sockerkaka #småkakor ...

Av Hilla - 10 juli 2022 15:35

Igår närvarade vi vid en vigsel för våra vänners son och sonhustru. Vi var inte med på middagen som hölls för den närmaste familjen. Istället var vi ett gäng kompisar (som också var med vid vigseln) som åt middag tillsammans på restaurang Granhof i U...

Malin wiper
Av Malin wiper - 10 juli 2022 08:45

Här kommer lite fler bilar jag fotade i fredags på vår promenad. En lååång glänsande blå  Chevrolet Corvette från 1973. Jag hade tänkt göra ett bildspel av veteranbilarna och lite detaljer men det finns inte längre nån bra gratismusik och ja...

Av Hilla - 8 juni 2022 14:34

Idag fikar vi i båten. Mysigt värre... #hilla #hillasmatprat #fika #utflykt ...

Av Hilla - 16 maj 2022 10:19

Idag besökte vi marknaden i Riga. Där finns det mesta du kan tänka dig och de har öppet dagligen. Inomhusdelarna har tidigare varit hangarer för zeppelinare, under andra världskriget. Jag köpte mig en fin rosa dunjacka och två rejäla buntar med ra...

Av Hilla - 15 maj 2022 13:52

Idag åt vi lunch på restaurang "Lido" en bit utanför Rigas centrum. Vi tog spårvagn nr 7 och tack vare att vi hade en kompis som guide, hittade vi dit. Vilken fantastisk mat! Jag valde fiskgratäng, två sallader och svartvinbärsdryck. Det fanns a...