Bloggplatsen

Frågor: 0

#landet

Av Jan-Owe Ahlstrand - 19 april 2020 16:22

JEREMIA BOK. 23:9-32.   DOM ÖVER FALSKA PROFETER.   Jeremia bok. 23:9.   9.  #Om profeterna. Mitt hjärta slits sönder, hela mina kropp skakar.        Jag har blivit som en drucken, som en man berusad av vin, på grund av Herren,   ...

Av Jan-Owe Ahlstrand - 5 mars 2019 10:28

JOBS BOK. JOBS SVAR PÅ BILDADS FÖRSTA TAL.   Jobs bok. 10:1-22.   1.  #Jag äcklas av livet. Jag kan inte hålla tillbaka min klagan, jag vill ge        ord åt min bitterhet#-   Istället för se livet som livets gåva.       Föraktar ja...

Helena Häll
Av Helena Häll - 24 juli 2018 22:54

Då var vi hemma igen efter några dagar på landet.. och vad kommer man hem till? En kokande varm liten lägenhet och en massa tvätt. Så nu har vi tvättat allt och svettats ihjäl samtidigt! Nu ligger jag nedbäddad i sängen och är påväg att somna för kvä...

Av Helena Häll - 22 juli 2018 21:46

Imorse vaknade vi då i vårt lilla tält på vår udde och som tur va vår kanot kvar så vi i förmiddags kunde äta vår pastasallad (även till frukost), ta oss ett bad och sen börja vår färd hemåt! Vid fallet där man är tvungen att bära upp kanoten, där sl...

Helena Häll
Av Helena Häll - 20 juli 2018 15:52

Igår åkte jag och Martin ut till landet som hans mormor och morfar äger, en gigantiskt hus med uthus, stort garage och ännu större tomt! Samtidigt som vi har semester så hjälps vi åt att fixa till deras garage dörrar så slipning, oljning och målning ...

Av Helena Häll - 6 maj 2018 20:27

Ja hela helgen har varit fylld med goda gärningar! Både för mig och Martin men även av mig och Martin.. förmodligen mest de senare av dem! I lördags var vi på sortergården och slängde skräp (för vår egen gärning!) så skönt att det blev av! Sen blev...

Helga
Av Helga - 13 maj 2015 15:51

Idag har jag varit flitig. Först städning och sen har jag gjort pannkakor, rabarberpaj och dessutom förberett en rödbetsgratäng med chevreost. Pannkakorna ska vi ha med oss till landet, pajen har vi redan ätit av och rödbetsgratängen ska jag vi äta...

batmanbebis
Av batmanbebis - 7 september 2014 16:15

Påväg hemåt efter en helg på vift #away #landet # hem #söndag ...

Malin wiper
Av Malin wiper - 6 april 2014 13:20

Vi var ute och åkte lite i går och Inger var med. Hon sa att vi kunde åka till Mullsjö och hälsa på hennes dotter som bodde på landet med sina två döttrar, katt och hund. Vi åkte först och köpte med oss lite kaffebröd på Landhs Konditori i Mullsjö...

Olivia Edin
Av Olivia Edin - 16 juli 2013 23:36

...kan ej blogga imorn efersom jag ska segla drake (en slags segelbåt om ni inte visste det).  Alltså så här ser min dag ut imorn: up tidigt 7 am #wakeup ta båten in till #Slussen Saltsjöbanan/ersättningsbussar till Saltsjöbaden #Segla #sail...