Bloggplatsen

Frågor: 0

#lax

Av Hilla - 31 mars 2023 18:38

Ikväll har jag gjort laxfilé späckad med brieost och soltorkad tomat. Till detta lätt-cremefraiche med smak av tomat och basilika och här tillsatte jag lite extra hackad basilika. Jag kryddade laxfiléerna med salt, vitpeppar och chili flakes. Inna...

Malin wiper
Av Malin wiper - 26 mars 2023 09:30

Vi har ca 300 m till vårt nuvarande apotek som heter Doz Apotek och bredvid ligger matbutiken Tempo. Det var en fin stämning inne på Apoteket och man fick bra hjälp     Jag köpte en ansiktskräm som var lite fetare i och med att jag har...

Av Malin wiper - 25 februari 2023 12:30

Detta är en Opel Rekord Coupé från 1962. Den fotade min son häromdan och sen mejlade han över den till mig. Tack min fina snälla son för att du bistår mig med lite material emellanåt till bloggen. Det uppskattas.     Ytterligare en b...

Av Hilla - 5 februari 2023 09:24

Vi hade ganska mycket rester av spagetti i kylen igår. Jag värmde på pastan igen med lite lätt creme fraiche - vitlök och parmesan, vatten, äggula och färskriven parmesan. Till det stekte jag lax i kuber som jag kryddat med salt, peppar och citronpep...

Av Hilla - 30 januari 2023 17:35

Ikväll är maken ute på restaurang med några kompisar. Jag lagade stekt lax med potatis- och morotspuré och strimlad vitkål med japansk soja till mig själv och till en matlåda. #hilla #hillasmatprat #lax #vitkål #potatisochmorotspure ...

Malin wiper
Av Malin wiper - 15 oktober 2022 12:30

I torsdags gick vi förbi Håkans Hembageri då vi var på väg hem från vår promenad på 6 km. Då såg vi att dom har 40-års jubileum så det hängde både ballonger och ett guldhjärta där. Vi gick då in för att Gratta och köpa lite bröd för dom hade...

Av Hilla - 30 augusti 2022 20:52

Vi har åkt på roadtrip och idag blev det middag i Uddevalla på Dannys kök och bar. Resan var lång och vi njöt av att äta och dricka gott! Innan middagen gick vi en promenad längs med strandpromenaden. Den här bilden föreställer Uddevallabron. #hill...

Av Hilla - 18 augusti 2022 15:57

Vi ska ha middagsgäster på lördag och vi städar och handlar idag. Till fördrinken ska jag göra en röra med kronärtskocka och soltorkad tomat att lägga på crostini. Till förrätt en sommarsallad med citronvinägrett toppad med kallrökt lax och ch...

Av Hilla - 30 maj 2022 17:21

Igår åt vi lax med pesto. Till det kokade jag tortellini och gjorde en ruccola- och vitlökssås. Vi smakade även varsin minipaj som jag lagade tidigare Idag grillar vi och i väntan på maten tar vi varsin alkoholfri drink av funlight lemon/lime och m...

Av Hilla - 7 maj 2022 19:54

Idag plockade jag och förvällde späd kirskål från trädgården. Detta blev jättegott i dagens middag som var pasta och lax. Kirskål kan användas ungefär som bladspenat. Lax med salt och chiliflakes, vitlöksost och bacon. Pasta med vitlök, kirskå...