Bloggplatsen

Frågor: 0

#mat

Av Hilla - 22 februari 2016 09:46

Vi har planer på en resa till Wien i vår. Mest för att vår dotter pluggar där den här terminen, men så klart lockar matupplevelserna också. Jag vet att Wien är känt för sina caféer och sin sachertårta men mycket mer än så vet jag inte. Har du koll...

Av Hilla - 20 februari 2016 13:09

Jag fick två finare (dyrare) flaskor vin i julklapp av maken. Det gäller då att tycka att det finns ett bra tillfälle att dricka vinet. Igår bestämde vi oss för att öppna den ena. Vi åt entrecote, ugnsbakade grönsaker (potatis, lök,morot och broc...

Helga
Av Helga - 26 januari 2016 09:54

I flygjobbet ingår också att vara påläst. Imorgon ska jag på årets nödträning och idag är det plugg som gäller. Nu blir det en kort fikapaus och är jag snabb hinner jag nog träna i eftermiddag också. Igår gjorde jag jättegoda kikärtsbiffar till...

Mia
Av Mia - 19 januari 2016 07:11

Nu kommer tydligen det där satans lappmöglet. Vad ska det här att göra kan man ju undra ?   Ja jag har i alla fall levererat #fyrhjuling sadel och den blev ju hyfsad och godkänd av ägaren.       Limmat har jag också fått gjort och nu ä...

Helga
Av Helga - 5 januari 2016 16:58

Igår hade jag en verkligt udda flygning. Det var en charterflight och i stort sett alla passagerare ombord var runt 80 år. Det var resenärer som skulle ner till värmen och vara borta allt mellan 8 och 10 veckor. När vi skulle starta boarding ringd...

Av Helga - 14 december 2015 14:32

Så himlans skönt... Nu efter fem dagars jobb är jag ledig igen. Gårdagens kortis blev lite längre pga tekniska problem med ett flygplan men jag var hemma strax före midnatt. Nu är jag ledig till efter jul - jag har SEMESTER. Jag känner att ledighe...

Av Ulrika Svensson - 27 november 2015 11:11

"En historia som dryper av flott - och myndigheternas ivar att bedriva förmynderi. " Så inleds denna härliga guide till Stockholms snabbmatshistoria. Visste du att förr i tiden var det viktigt att stå still och äta sin korv? Att marknaden för att s...

Av Hilla - 23 november 2015 16:25

Jag berättade ju sist om cannelloni, som jag betällde på en italiensk restaurnag nyligen, som var så himla goda. Jag blev sugen att prova att laga något liknande och hittade det här receptet i UNT.   Cannelloni, 4 portioner   Du behöver 12 fä...

Av Hilla - 15 november 2015 17:44

I torsdags var jag ute och åt middag på Il forno a legna i Uppsala tillsammans med mina tjejkompisar. Jag beställde canelloni fylld med parmesan, spenat och valnötter. Till detta serverades en tomatsås och sallad. Det var verkligen supergott!...

Av Hilla - 4 november 2015 09:15

Igår kväll hade vi bjudit hem familj och släkt på middag för att fira en födelsedag.   Jag gjorde två laxsidor som skårades och fylldes med chevre och soltorkade tomater. Laxen ligger på en bädd av bladspenat och purjolök. Till det gjorde jag ...