Bloggplatsen

Gästboksinlägg: 15 717
Bloppisar: 2 017
Frågor: 347 782

Just nu är det helt gratis att synas i rampljuset! Klicka här

#resa

Av Helga - 9 april 2016 08:45

Efter många år med bara snacks (nötter, chips mm) ombord på våra korta flygningar har vi äntligen fått färska snacks igen. På förmiddagen serveras polarrullar och på eftermiddagen har vi en liten box med t. ex bröd o skagenröra eller chorizo o gr...

Av Helga - 7 april 2016 08:37

Jag packar igen och maken och jag konstaterade imorse att nu ses vi först på tisdag. Jag kommer visserligen hem en gång men då sover nog min gubbe. Vi kommer iallafall att sova i samma säng, men snart ska sängen flytta. Vi köpte en ny säng ig...

Av Helga - 3 april 2016 12:08

Så var det lite rast och vila igen efter den långa Las Palmas-flighten igår. Vi jobbade 14 timmar så jag kan lova att det blev intensivt.   Härligt väder på Kanarieöarna. Man får lust att kliva av ett tag. På utresan var det en del festande vi...

Av Helga - 2 april 2016 06:15

Igår blev det en hel del ledigt men inte hemma, utan i Luleå. Jag tog mig en rejäl långpromenad i solen. Många  andra gick på isen men jag vågade mig inte riktigt ut där.     Sommarsemestern blev publicerad också igår och jag fick den perio...

cija
Av cija - 30 mars 2016 14:55

Nu planeras en resa och den består just nu av Operation Packning!Jag tar med mig ena sonen och lämnar resten av flocken hemma. Rättvist, va? Maken var ju på ett coolt hotell häromdagen så nu är det min och ena sonens tur att få åka iväg.  Nu gäller d...

Av cija - 29 mars 2016 06:45

Igår var min sista dag med arbetsprövning-träning-testning eller vad det nu heter.Har inte så bra koll på vad Försäkringskassan kallar det. Idag ska jag prata med Försäkringskassan inför att släppa lite på sjukskrivningen!Men jag har successivt för...

Av Helga - 22 mars 2016 08:30

När du läser detta har jag redan stigit upp (04.40) och tagit bussen och tåget mot Arlanda. Jag har packat med mig en hel del eftersom jag ska vara borta i tre dagar. Det blir två övernattningar på hotell i en svensk stad. Jag är nöjd efterso...

Av Helga - 21 mars 2016 08:30

Gårdagen bjöd på vardagliga saker som att handla mat, dammsuga och träna. Festligt blev det senare när vi åt  middag med sonen. Det är så trevligt att träffa barnen och nu börjar vi längta efter att träffa dottern också. Det blir först i maj som vi r...

Av Helga - 14 mars 2016 08:06

Det var verkligen skönt att ta tåget till min syster och svåger i helgen. Ingen behövde köra och när vi kom hem var vi inte alls lika trötta som man brukar vara. Vi löste korsord, fikade och pratade istället.   På två dagar hinner man mycket. ...

Av Helga - 13 mars 2016 18:02

Vilken superhelg det blev hos min syster och svåger. Vi har ätit och druckit gott, promenerat och idag blev det en utflykt till Vadstena.   13/100 #blogg100   #helga #resa #vadstena #utflykt ...

...

Gilla Bloggplatsen

Sök efter inlägg eller bloggar