Bloggplatsen

Nyligen inloggade

Mimmi Hanna Boman Janne
Helena Häll Maria Amor
Malin Anki Sofia
Pink Ozzy Emma Göran Björklund
Malin wiper Jenny och Jon Sjöberg Cattis
Mandy Wollersheim Göran maria tafvelin

Bloggstatistik idag

Bloggar: 0
Inlägg: 0
Kommentarer: 1
Bilder: 0
Videoklipp: 0
Omröstningar: 0
Gästboksinlägg: 0
Bloppisar: 0
Frågor: 0

Bloggstatistik igår

Bloggar: 0
Inlägg: 63
Kommentarer: 29
Bilder: 353
Videoklipp: 0
Omröstningar: 0
Gästboksinlägg: 0
Bloppisar: 0
Frågor: 0

#skadefri2015

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 27 augusti 2015 21:30

Parallellt med all träning, de angivna sjukgymnastikövningarna så kör jag övningarna från boken "Total stabilitet". Det är för att jag ska bli så pass stark i kroppen att jag kan utföra allt annat jag vill klara i livet. Stark bål är A och O för att ...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 26 augusti 2015 22:26

Igår anmälde vi oss till 15MedPaolo som jobbet bjöd in oss till. Och idag var det dags att registrera våra uppgifter. När jag registrerat uppgifterna fick man se en liten film med Paolo och sen kunde man läsa om hur tävlingen skulle gå till. 14 septe...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 24 augusti 2015 20:40

I morse var det tungt att komma upp. Jag hade ju kommit hem sent efter Ålandsresan och snart skulle jag bli upphämtad för att åka till vårt kontor i Göteborg. Blev lite stress sista minutrarna men jag hann till både skjuts och flyg, men det var lite ...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 17 augusti 2015 20:59

Det har varit en hektisk helg så jag har tyvärr inte fått njuta av det idag sällsynta fina vädret. Med en helg full med förberedelse och firande av konfirmation så tillbringade jag den mesta tiden inomhus. I dag började en ny vecka och då med arbete,...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 2 augusti 2015 17:13

Med en jobbig hosta har jag haft chansen att läsa lite ur boken jag köpte för en tid sen. Total stabilitetsträning. I boken finns anpassade träningar för specifika sporter. Och det bästa av allt är att fas 1 som jag nu introducerar kan man göra trots...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 27 juli 2015 23:00

I fredags klarade jag ett pass som var tufft på flera sätt. Det var det längsta jag sprungit sedan jag kom igång med rehab, utan att pausa med ett gympass. Det var inte det snabbaste passet, men det var ett högt tempo i dagens mått. Men det hade sitt...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 24 juli 2015 23:12


Som jag ofta nämnt är det full fokus på rehab och att följa träningsschemat som jag fått av sjukgymnasten. För att spara tid och då in så mycket träning som möjligt har jag "bakat ihop" styrka och dens succesiva ökningen av löpning.   Igår gjord...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 22 juli 2015 23:00


Jag är en ganska driftig människa som kan få väldigt mycket gjort på kort tid. Men då måste jag ha en plan. En plan för vad jag ska hinna med och vad jag ska göra. Finns inte det så drar tiden iväg och det känns som jag inte gjort någonting på hela d...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 22 juli 2015 10:55

Igår gick jag upp ganska tidigt för att köra det som står absolut längst ner på min favoritlista, städa. Jag älskar när det är rent och fint, men brinner inte speciellt mycket för själva utförandet. Men jag ville även hinna med det som står högt upp ...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 19 juli 2015 22:17

Det här med löpningen som inte har fungerat under så lång tid har tagit på både psyke och kropp. Men jag har haft tålamod och har full fokus på att bli helt återställd. Det har varit några bakslag men idag kan jag säga att jag har gjort framsteg.  ...