Bloggplatsen

Frågor: 0

#turist

Av Helena Häll - 10 augusti 2023 19:51

Nu ska ni få höra om vårat infall på vägen hem från Lundsbrunn. När vi var i Skara och åt lunch hittade vi lite information om varnhem och bestämde oss för att på vägen hem ska vi besöka detta ställe. Vi gillar ju sånt där, och det är ju inte första ...

Av Helena Häll - 18 juli 2018 20:22

Så sista delen svår roadtrip är i antågande.. eller ja den har ju redan hänt eftersom vi kom hem inatt men jag får ju berätta den i efterhand! Igår vaknade vi, käkade lite frukost med Martina, lillerik och Herman innan vi städade vår lilla bosta...

Av Helena Häll - 18 juli 2017 22:06

Kl 17.38 Nu sitter vi på tåget hem till Prag igen efter dagens utflykt! Det är dessutom försenat så det känns precis som hemma förutom att vi sitter inklämda i en fullsatt kupé (7 svettiga vuxna och 2 svettiga barn) men dagen började inte med hemres...

Av Helena Häll - 17 juli 2017 20:48

Kl: 16.13 Nu ligger jag nedbäddad i sängen igen och tar igen mig efter en lång dag till fots! Men först började vi med hotellfrukosten som var som vanligt god! Och i frukostmatsalen hade vi utsikt över det astronomiska uret (som slog hel timme medan...

Av Helena Häll - 16 juli 2017 22:17

Kl 14.24 I väntan vid gaten, flyget ska lyfta 14.40 mot Prag (folk har inte bordat än och de ska lyfta om en kvart!) och dags för semester nr 2 denna sommar! Vi åkte från Jönköping vid 11-snåret och i höjd med Borås (va annars?!) började det ösregna...

Av Helena Häll - 17 juli 2016 18:37

Idag har vi haft seightseeing i nice, gåendes till fots! Idag är vi än så länge uppe i ca 20 000 steg runt klampandes i nice. Vi har varit nere på strandpromenaden och sett ondskan i vitögat. (Jag har skrivit en kort text el krönika eller vad man kan...

Helga
Av Helga - 21 april 2014 13:57

Dottern och jag är i Stockholm och ska övernatta på hotell. Det är kanonväder och riktigt mysigt att vara turist. Det blir ett besök på Fotografiska och strosande på söder i eftermiddag och ikväll. På förmiddagen har vi shoppat lite och varit i ...

Av Helga - 29 oktober 2013 08:51

På fredagen kom vi ner redan vid 09.30 och var framme vid hotellet vid 10-tiden. Dottern hade en viktig presentation på universitetet så först åkte jag, maken och sonen en guidad busstur innan vi träffades på eftermiddagen. Vi myste och pratade länge...

Just nu

Inloggade: 4    Besökare: 220

Sök efter inlägg eller bloggar