Bloggplatsen

Frågor: 0

#fisk

Av Hilla - Tisdag 12 mars 08:41

Igår stekte jag på panerad fisk som jag köpt på Ikea. Till detta kokt potatis remouladsås och sallad. Jag har inte testat den här fisken förut men det var verkligen helt okej och gott! Obs! Inte reklam, berättar bara vad vi ätit. #hilla #hi...

Av Hilla - 29 augusti 2023 19:04

Jag har varit bortrest några dagar genom jobbet och njuter extra mycket av friden vid sommarstugan. Idag grillade vi abborre till middag. Tillbehör var kokt potatis, stekta kantareller, gräddfil och gräslök. Till fikat, tidigare under dagen, åt...

Av Hilla - 8 augusti 2023 18:56

Idag har vi ätit fisk till middag, som maken fångat och rensat. Abborrfiléer med salt, peppar, fiskkrydda med saffran, havregrädde, basilika och riven parmesanost. Till detta kokt potatis och sallad. Jättegott! #hilla #hillasmatprat #fisk #ab...

Av Hilla - 28 januari 2023 17:52

Nu är vi hemma igen och imorgon börjar jag jobba. Ikväll tog jag fram rester av abborre och vitvinssås från frysen. Till det gjorde jag potatis, lök, morot och broccoli i ugn. Lite skönt att vara tillbaka i vardagen ändå. #hilla #hillasmatprat ...

Av Hilla - 20 januari 2023 11:08

Igår tog vi en busstur till Paya del Ingles. Där satt vi på stranden en stund och fikade på ett café nära busstationen med underbar utsikt. På kvällen åt vi middag på en mycket bra restaurang i Las Palmas som heter "Ons". Deras mat är inspirerad a...

Av Hilla - 1 september 2022 20:08

Idag köpte vi take away, varsin pain riche med räkor, på "Laholmens fisk" i Strömstad. Sedan satte vi oss vid havets strand och åt lunch. Till middag valde vi samma restaurang men då var vi på plats. Jag valde fisksoppa med ett glas Riesling till. ...

Av Hilla - 18 juli 2022 12:38

Idag tog jag en tur i naturen och hittade ca 1,5 liter gula kantareller. Det blir perfekt till morgondagens grillning. Ikväll ska vi också grilla men det blir fisk den här gången. Maken gillar att fiska och lyckades nyligen få upp flera abborrar, s...

Av Hilla - 20 februari 2022 19:56

Idag lagade jag till en fiskrätt, av ett fryst torskblock, till middag. Kokt torsk med det gröna på en purjolök, charlottenlök, salt peppar, persillade och brynt smör. Till detta kokt potatis, sallad och en sås med gräddfil, räkor, majonnäs, per...

Av Hilla - 17 december 2021 18:38

Idag plockade jag fram abborrfiléer från frysen. Maken gillar att fiska och det är en bonus att få äta egenfiskad fisk. Jag kryddade filéerna med salt och en örtkrydda med bl a saffran, från Santa Maria (seafood and fish), och stekte på. Till d...

Av Hilla - 19 juni 2021 15:31

Igår blev det middag på ett hotell och det var både vackert och fantastiskt gott! Vi satt utomhus några kollegor efter jobbet och njöt på restaurangens uteplats, i solen. Havets wallenbergare, en fisk- och kräftburgare med potatisstomp och lite ...