Bloggplatsen

Frågor: 0

#krakow

Av Helena Häll - 3 augusti 2020 23:06

Idag har vi haft fikabesök av mammas bästa vän (och till lika granne) dvs typ vår granne med! Eftersom både mina föräldrar och Inger bor på samma område som oss! Haha! Men egentligen var det Ingers dotter som skulle komma med familj men deras dotte...

Av Helena Häll - 6 augusti 2018 22:45

Idag är har vart sista dagen i Krakow och vi har åkt hop on / hop off buss och betalade man lite extra fick man även åka lite båt! Så det har vi gjort idag! Åkt buss runt hela Krakow och kollat på mycket vi sett och en del vi inte sett! Vi passade på...

Av Helena Häll - 5 augusti 2018 22:51

Idag har vi haft lite längre sovmorgon jämfört med igår när vi skulle iväg. Så vi åt frukost i lugn och ro och sen gjorde oss iordning för att vandra iväg på dagens äventyr. Oscar Schindlers emaljfabrik och numer museum över både hans fabrik och livs...

Av Helena Häll - 4 augusti 2018 22:28

Idag har vi besökt helvetet på jorden. Iallafall om du frågar en jude.. ss-männen skulle nog kalla det för paradiset, men jag håller med judarna. Jag har idag besökt helvetet på jorden, koncentrationslägret Auschwitz.. det var det största lägret tysk...

Av Helena Häll - 3 augusti 2018 22:23

Idag började vi dagen med hotellfrukost, en riktigt god en, med ett stort utbud! Synd bara att man blir mätt tillslut! Haha! Efter frukosten gjorde vi oss iordning för en bal på slottet (hehe, eller en förmiddag på slottsområdet!) så vi gick mot wawe...

Av Helena Häll - 2 augusti 2018 22:38

12.56 Nu sitter vi i hotell lobbyn och väntar på att få checka in. Vi åkte hemifrån 04.40 i morse (efter ha sovit sisådär! De började ju givetvis asfaltera utanför oss inatt! Suck! Vid tio drog de igång alla maskiner som tutade och lät..) men då i m...

Av Anders - 31 augusti 2017 12:29

Om man är sugen på en storstadsweekend och inte har lust att betala för de överprisade hotellen i Barcelona så kan man vända blicken mot Polen där det mesta är billigare. Men vart ska man då åka? Två av de allra populäraste orterna är Gdansk vid...