Bloggplatsen

Frågor: 0

#kroatien

Av Anders - 17 maj 2023 11:24

Jag sitter här, tittar ut genom fönstret på den grå himlen, och drömmer mig bort till en plats som jag länge har velat besöka: Dubrovnik, Kroatien. Mer specifikt, jag drömmer om att följa i fotspåren av några av mina favoritkaraktärer från "Game...

Helena Häll
Av Helena Häll - 3 augusti 2017 20:41

Idag har vi.. hmm.. legat i solstolen och badat! Typ hela dan! Det är kvalitetssemester det! Gå två meter från solstolen till den 29 gradiga vattnet i poolen! I luften var det mellan 34-36grader (hemma är det typ 15 grader och regn.. Hahaha!!) men da...

Av Helena Häll - 2 augusti 2017 20:33

Jag har ju glömt att berätta att nu är jag på resa igen! Del 4 av semestern, Kroatien och Dubrovnik! Denna fina stad på Kroatiens kust och givetvis som vanligt när det gäller familjen Häll så har vi varit på hotellet innan! Club valamar på halvön bab...

Helga
Av Helga - 18 augusti 2016 12:07

Jag flög en specialcharter sist jag jobbade. Det var alltså ett företag som hyrt hela flygplanet, men på hemvägen skulle planet gå som en vanligt med en helt fullbokad flight.   På nedvägen skulle vi bjuda alla de resande på mat och dryck utan ko...

Av Helga - 25 maj 2016 19:07

Idag gick vi se solen, värmen och havet i Kroatien. Riktigt fint även om vi bara var på flygplatsen. Den här bilden tog jag i Kroatien förra året. Min nya blivande purserkollega klarade sig galant och blir nu flygfärdig på fredag. #helga...

Helena Häll
Av Helena Häll - 14 november 2015 17:17

Nu i veckan såg jag att det var tre år sedan jag startade denna bloggen. Jag har ju haft en tidigare men lösenordet försvann och jag kom inte in, så jag startade denna lilla blogg. Mitt liv som Helena. Och genast kom tanken, vad i helvete har jag gjo...

Av Anders Björk - 28 april 2015 10:02

Även om Split är en härlig stad i sig, så är det ändå för färjeförbindelserna ut i den Kroatiska ö-världen som man reser hit. Men mer om det om en liten stund. För låt oss uppehålla oss i Split som egen destination. Förutom att man har fått en rad di...

Hilla
Av Hilla - 13 april 2015 09:43

Igår gjorde jag en egen hummus till middagen och det blev lite över som jag la på rostat bröd till förmiddagsfikat. Jag har kvar en fantastiskt god korv som vi köpte i Kroatien och den skivade jag och la uppepå hummusen. Mums!       Så h...

Helga
Av Helga - 4 april 2015 17:19

Idag har vi åkt linbana upp på ett berg ovanför Dubrovnik. Vi besökte bl a ett museum - självständighetsmuseet. Det var mycket intressant att lära om kriget mellan 1991 och 1995. Fikat har vi också gjort och vad äter man då om inte en baklava...

Av Helga - 2 april 2015 17:15

Några bilder från Dubrovnik där vi firar påsken! #påsk #dubrovnik #kroatien #resa ...