Bloggplatsen

#lammstek

Hilla
Av Hilla - 2 oktober 2023 13:07

Igår åt vi söndagsmiddag tillsammans med dottern. Jag hade en lammstek i frysen som jag tog fram och ugnsstekte. Till detta gjorde jag en potatissallad med ugnsstekt potatis, ruccola, salladslök, tomater och vinaegrett. Tillbehör blev svartvinbär...

Marit
Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Hilla
Av Hilla - 23 april 2017 10:28

När vi kom hem från landet igår åt vi rester av lammsteken... Jag gjorde en ny madeirasås, stekte potatis, purjolök och champinjoner och blandade runt med dill. Lite fetaost till och middagen var klar. #hilla #hillasmatprat #mat #lammstek #madei...

Av Hilla - 16 april 2017 17:00

Igår hade vi knytkalas med familj och släkt. Det blev massor av god påskmat på bordet. Det var två sorters sill, gravad lax, jansson, lax- och räkpaj på kavringbotten, spenatpaj, örtsås, kallskuret, fröknäcke, brieost mm Idag gör jag en lammstek ...

cija
Av cija - 17 april 2016 13:18

Jag och maken valde att åka iväg på en microsemester! Det blev en övernattning på Åhus gästgivaregård. Ett gemytligt ställe och vi har varit där förut också. Trevlig personal och bra rum, rena och fräscha! De har även en stor vinterträdgård som ä...

Av cija - 25 mars 2016 20:34

Idag är det långfredag. Var aningen yr när jag vaknade.     Vet att det beror på stress så det gällde att ta det så lugnt jag bara kunde idag och det tycker jag att jag fixade att göra. Varje gång yrseln kom så gällde det att stå still några sekund...

Annethe Dufvans
Av Annethe Dufvans - 22 juni 2014 20:34

#Muddy #Waters   ...........tryck på pil för skööön #blues Var tvungen att inviga min stekpanna köpt på loppis.....KÖP #gjutjärn när du är på loppis eller förresten gör inte det....för då kan jag fortsätta #fynda 10 kr....   jag gillar att...

Just nu

Inloggade: 2    Besökare: 213

Sök efter inlägg eller bloggar