Bloggplatsen

Frågor: 0

#matprat

Av Hilla - 1 augusti 2015 20:18

Ska man dricka kaffe kan man lika gärna göra det med stil... #kaffe #fika #loppis #matprat #hilla #kopp ...

Av Hilla - 27 juli 2015 18:07

Vi har varit i Hälsingland några dagar och det blev både besök på café och restaurang. Vi besökte Växbo kvarn och inhandlades bl a dessa lokala godsaker...       Vi var även till Albertinas fiskerestaurang strax utanför Söderhamn och jag...

Av Hilla - 9 juli 2015 21:26

Vi har både blåbär och smultron på vår sommarstugetomt...       Här har jag blandat bären i två små söta kaffekoppar. Sen har jag skedat över lite vaniljsvisp och riven mörk choklad.   Idag hade vi lunchgäster och bjöd på somrig lax, ...

Av Hilla - 2 juli 2015 21:08

Nu är det semester och sköna lediga dagar som gäller. Jag gillar ju att laga mat och baka men man får göra det lite enklare för sig bara. Vi har bara en liten bänkspis här i stugan. Här en sockerkaka med stora bitar mörk choklad i. Mums! ...

Av Hilla - 29 maj 2015 10:00

Igår var jag ute och åt middag med några kompisar. Vi gick till Aaltos - Italian grill and garden i Uppsala. Maten var väldig bra, vinet smakade gott och servicen var väldigt uppmärksam och trevlig! Jag kommer helt klart att gå tillbaka dit snart...

Av Hilla - 27 maj 2015 08:24

Igår freestylade jag igen med middagsmaten. Jag stekte tunna skivor av fläskytterfilé och la dem centralt i en ugnsform. Runt omkring la jag rå skivad purjolök, halverade cocktailtomater, klyftade stekta champinjoner, bladspenat och grillade citr...

Av Hilla - 19 maj 2015 10:16

Jag har sett att många caféer serverar skorpor som de gjort av sina kanellängder. Vi fick två skivor "bulla" över sedan helgen och de gjorde jag skorpor av. Jag kikade lite på ett recept på vanliga skorpor i Vår kokbok. Bullarna skar jag i tunnar...

Av Hilla - 19 maj 2015 10:01

Jag har gjort två olika rödbetsrätter den senaste tiden...   Rödbetor i ugn;   12 färska rödbetor 1/2 dl olivolja 250 gram chevre flingsalt   Koka rödbetorna i saltat vatten med skalet på i ca 25-30 minuter och skala/ dela sen rödbe...

Av Hilla - 12 maj 2015 19:05

Idag har jag gjort en aubergineröra som vi annars bara ätit på olika restauranger. Det var riktigt gott och inte särskilt svårt att göra...   Först grillar man auberginen så den blir helt mjuk. Sen delar man den och gröper ut och mixar innehå...

Av Hilla - 9 maj 2015 12:07

Ibland tar jag med mig matlåda till jobbet trots att jag har ett mycket rörligt jobb (flygbranschen). Igår tog jag min lilla kylväska med mig med en kylklamp i och där packade jag ned en smörgås med smör och kaviar. Brödet jag bakat heter Skä...

Just nu

Inloggade: 9    Besökare: 194

Sök efter inlägg eller bloggar