Bloggplatsen

Frågor: 0

#resa

Av Helga - 14 mars 2016 08:06

Det var verkligen skönt att ta tåget till min syster och svåger i helgen. Ingen behövde köra och när vi kom hem var vi inte alls lika trötta som man brukar vara. Vi löste korsord, fikade och pratade istället.   På två dagar hinner man mycket. ...

Av Helga - 13 mars 2016 18:02

Vilken superhelg det blev hos min syster och svåger. Vi har ätit och druckit gott, promenerat och idag blev det en utflykt till Vadstena.   13/100 #blogg100   #helga #resa #vadstena #utflykt ...

Av Helga - 12 mars 2016 08:15

Idag sätter vi oss på tåget till Linköping för att hälsa på min lillasyster och hennes sambo. Vi har inte sett deras nya hus än så det ska bli såå kul!   Både jag och min syster gillar Mello så det blir säkerligen en mysig hemmakväll hos dem ...

Av Helga - 11 mars 2016 09:16

Tjohoo! Nu är jag ledig efter en sen landning igår kväll.Vi flög till/ från en destination i England och jag hade samma flight dagen före. Faktiskt kände jag igen en passagerare och han kände igen mig också. Min elev och jag tar nu ledi...

Av Helga - 10 mars 2016 14:30

Vi fick ett bra tillfälle att se Helsingfors nyligen och extra kul var det nog för min elev som hade sin första riktiga övernattning, med tid till att se sig om.   Vi åt tillsammans hela besättningen på eftermidagen, dag 1. Bakom vårt hotell finn...

Av Helga - 9 mars 2016 08:48

När man är glad för att det finns åtminstone en svensk tv-kanal... Jag har ju lite svårt att förstå det finska språket ;) 9/100 #blogg100 #resa #tv #helga #Finland ...

Av Helga - 4 mars 2016 09:45

Vi är en familj som gillar resor...   Vår dotter pluggar i Wien den här terminen och sonen har just kommit hem från en långweekend i Andalusien i Spanien. Han har en vän som pluggar i staden Granada. Granada är kanske inte det vanligaste resmålet...

Av Helga - 25 februari 2016 15:48

Sist jag var ute och jobbade hade jag lite fritid i Sundsvall. Det var en förmiddag med tid till en fika och ett besök på kulturmagasinet. Där hade de en fin Ingrid Bergman-utställning som jag besökte.   Senare när vi flög på kvällen gick jag ...

Helena Häll
Av Helena Häll - 23 februari 2016 12:51

Imon börjar bokrean och jag älskar ju bokrean, köper gärna minst en, två, tre böcker varje år.. I år har lagt pengarna på flygbiljetter, och sjukskrivningar.. Jag kan ju inte lova att se fram emot lönen varken denna eller nästa månad.. Speciellt inte...

Hilla
Av Hilla - 22 februari 2016 09:46

Vi har planer på en resa till Wien i vår. Mest för att vår dotter pluggar där den här terminen, men så klart lockar matupplevelserna också. Jag vet att Wien är känt för sina caféer och sin sachertårta men mycket mer än så vet jag inte. Har du koll...