Bloggplatsen

Nyligen inloggade

Amor Elsa Mårtenzon Gun-Britt Svensson
Göran Malin wiper Gun
Katti Hilla Mimmi
Jenny och Jon Sjöberg happyworkaholic Sofia
Hanna Boman Frida Schneider Pink Ozzy
Maria Sarplaninac  Jaxgård

Bloggstatistik idag

Bloggar: 0
Inlägg: 34
Kommentarer: 9
Bilder: 110
Videoklipp: 0
Omröstningar: 0
Gästboksinlägg: 0
Bloppisar: 0
Frågor: 0

Bloggstatistik igår

Bloggar: 0
Inlägg: 47
Kommentarer: 14
Bilder: 163
Videoklipp: 0
Omröstningar: 0
Gästboksinlägg: 0
Bloppisar: 0
Frågor: 0

#skadefri2015

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 14 april 2015 21:37

Som många andra tisdagar hade jag planerat in träning på jobbet efter arbetstid. Den här gången skulle jag få sällskap. Därefter belönades vi med middag med nya och gamla kollegor. När jag sedan kom hem fann jag det jag längtat efter.   Jag har e...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 12 april 2015 21:18

Vissa dagar kan jag bli helt passiv. Tiden bara går och plötsligt har halva dagen gått, utan att man gjort ett vettigt handtag. Sådana dagar gör mig stressad. Det kryper i hela kroppen på mig och jag kommer till en punkt när jag bara måste göra något...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 12 april 2015 09:30

När jag var hos sjukgymnasten sist så sa han att jag måste stärka löparmusklerna. Övningarna som jag fick ska stärka just dessa. Han sa att det tar tid och att man måste ha tålamod. Det tar 10 veckor för att man ska kunna se på en muskel att den bliv...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 9 april 2015 22:03

Jag har alltid sagt att jag inte gillar morgonträning. Att jag har svårt att komma igång. Men jag har fått börja svänga i den frågan. När timmarna inte räcker till efter jobbet så har jag nu börjat lägga in lite på morgonen istället. Och jag tycker a...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 7 april 2015 21:25

Efter en ganska lång ledighet som påsken ger så känner man sig lite försoffad. Inte nog med att man inte kan träna som man vill utan man måste anpassa den, vilket blir väldgt tröttsamt i längden. Jag har ju inte gymmet lika tillgängligt som nu när ja...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 6 april 2015 19:37

Idag var en sådan där dag då jag inte hade någontin inplanerat. Inga måsten utan jag hade tillfälle att ta tag i de där vi-kan-väl-ta-en-fika-nån-dag. Strålande sol och jag valde att ta mig fram till fots så jag kunde få njuta av den så mycket som mö...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 5 april 2015 21:01

Påskhelgen är en lång helg där man åker runt på familjeturné. Brukar passa på att få till någon form av träning innan man ska åka iväg och äta i massor. Nu är det lågintensivt som gäller för att nå målet att bli skadefri under året. Helst innan 2015....

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 4 april 2015 22:56

Städat, pyntat och kört sjukgymnastik innan jag åkte iväg till mamma för att fira påsk med äggkrockartävling och allt annat som hör där till. En högtid som firas alldeles för lite ute i de svenska hemmen. Vi måste blir bättre på att fira.     ...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 2 april 2015 22:11

Nu har jag påbörjat ytterligare en väg för att blir skadefri. Jag var idag på mitt andra besök hos Fysiocenter och idag var det dags för ett nytt Rehabprogram. Ett program jag kommer att följa slaviskt så jag blir av med det här tråkiga.   Fick e...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 30 mars 2015 22:26


Jag har varit hos flera sjukgymnaster, en ortoped och en naprapat sedan jag fick min misstänkte diskbuktning. Mitt tillstånd har skiftat lite upp och ner. Jag har blivit bättre och sen har det kommit en ny åkomma som sedan har bytts ut av en annan. F...