Bloggplatsen

Mimmi Chatrine Janne
Bengt Bertilsson Sarplaninac  Jenny och Jon Sjöberg
Gun Maria Stamp-E
Hilla Göran Björklund Jammar.

Bloggstatistik idag

Frågor: 0

#andhona

Av Malin wiper - 28 oktober 2023 08:00

När vi träffade min son förra helgen så gick vi en tur runt notudden för att komma till ett annat ställe som inte min son sett förut     Här går vi förbi Fyrskeppet Svenska Björn som har legat på samma ställe i många år på Öster Mälarstr...

Av Malin wiper - 30 maj 2023 08:30

Vi köpte denna matta i går på Myrornas second hand för 149 kr, och den har vi lagt i tv rummet bakom soffan. Under mattan som är handknuten i Indien står det Care & Fair. Det känns bra att mattan kommer från ett sånt projekt som är emot barnarbe...

Av Malin wiper - 3 april 2022 19:00

'   Här kommer lite bilder från dagens promenad. Här går vi förbi Kolbäcksån där det finns en sluss, båtplats, långa bryggor och plats för att sitta med medhavd fika eller bara slappa.   Klicka här för att komma in på ett inlägg från april ...

Av Malin wiper - 29 september 2021 16:45

Här kommer en del av bilderna jag tog i dag på vår promenad. Den här tunneln har jag svårt att gå in i för sen jag fick min nackskada så påverkade det min syn. Det är böjt plåt som är räfflad inne i tunneln och om jag inte blundar däri...

Av Malin wiper - 10 augusti 2021 17:15

Här kommer en bildsvit från vår dag. Vi har haft det toppen i dag och först åkte vi ner till Öster Mälarstrand där jag fotade lite båtar och annat. Det kom bara en regnskur och det har varit rätt varmt och soligt i dag. Tyvärr glömde jag ta ...

Av Malin wiper - 15 juni 2021 17:45

En katamaran som jag fotat förut men då låg den förtöjd på ett annat ställe. Klicka här för att se en mindre och enklare katamaran. Katamaran är en båt med två parallella skrov. Katamaraner förekommer i såväl segel- som motordrivna former. K...

Av Malin wiper - 19 december 2020 13:30

En bild jag tog i går från hyrbilen då vi var på väg hem. Skall detta föreställa vinter och det en vecka före julafon?, Nej! inte i min värld. Vi hade ju ändå lite sol i går och inte så grått och trist som på sista tiden. Gräsmattorna är grö...

Av Malin wiper - 1 december 2020 08:30

På ASEA Torget föll min blick på detta som är nåt helt nytt. Wall Of Kindness, ta en jacka om du behöver, ge en jacka som du har över. Det står även Widelöv&co. Det är ett projekt som vänder sig till hemlösa. Klicka på länkarna för att läsa mer....

Av Malin wiper - 4 augusti 2020 08:00

Vi promenerade ner till en av slussarna en dag och det var den som var närmast vårt boende och vi tog fika med oss. Då kan man sitta en stund och bara ta in det vackra man bjuds på.      Några kanoter dök upp på vattnet  nedanför slus...

Av Malin wiper - 27 juli 2020 13:00

I går promenerade vi 5 km och här går vi upp mot en sluss och nedanför är det nån/några som tältar          Hittade detta klipp på ett tält från 1960-talet. Både det och andra saker som köpts på loppis förekommer i klippet. Klippet het...