Bloggplatsen

Frågor: 0

#blogg100

Av Helga - 15 mars 2016 06:18

Early bird idag... Fyra flighter bjuder dagen på och på den sista turen checkas min elev ut. Nästa gång hon är ute och flyger har hon ingen mentor utan ska klara sig själv. Det kommer inte att bli några som helst problem. 15/100 #blogg100 ...

Av helena - 14 mars 2016 15:46

Även om en gurka består av ca 96% vatten så finns det mer nyttigheter i den, speciellt skalet innehåller saker som är bra både i kroppen och utanpå kroppen.   De senaste veckorna har jag knaprat gurka dygnet runt och nyfikenheten på denna grönsak...

Av Helga - 14 mars 2016 08:06

Det var verkligen skönt att ta tåget till min syster och svåger i helgen. Ingen behövde köra och när vi kom hem var vi inte alls lika trötta som man brukar vara. Vi löste korsord, fikade och pratade istället.   På två dagar hinner man mycket. ...

Av Helga - 13 mars 2016 18:02

Vilken superhelg det blev hos min syster och svåger. Vi har ätit och druckit gott, promenerat och idag blev det en utflykt till Vadstena.   13/100 #blogg100   #helga #resa #vadstena #utflykt ...

Av Helga - 12 mars 2016 08:15

Idag sätter vi oss på tåget till Linköping för att hälsa på min lillasyster och hennes sambo. Vi har inte sett deras nya hus än så det ska bli såå kul!   Både jag och min syster gillar Mello så det blir säkerligen en mysig hemmakväll hos dem ...

Av Helga - 11 mars 2016 09:16

Tjohoo! Nu är jag ledig efter en sen landning igår kväll.Vi flög till/ från en destination i England och jag hade samma flight dagen före. Faktiskt kände jag igen en passagerare och han kände igen mig också. Min elev och jag tar nu ledi...

Av Helga - 10 mars 2016 14:30

Vi fick ett bra tillfälle att se Helsingfors nyligen och extra kul var det nog för min elev som hade sin första riktiga övernattning, med tid till att se sig om.   Vi åt tillsammans hela besättningen på eftermidagen, dag 1. Bakom vårt hotell finn...

Av Helga - 9 mars 2016 08:48

När man är glad för att det finns åtminstone en svensk tv-kanal... Jag har ju lite svårt att förstå det finska språket ;) 9/100 #blogg100 #resa #tv #helga #Finland ...

Av Helga - 8 mars 2016 16:41

Nu är vi framme på vårt hotell i ett grannland. Det är mulet och det börjar skymma. Tänker på sången/dikten "det är vackrast när det skymmer".. Min elev är på sin första längre övernattning och det är ju kul att vi har lite tid att fördriva här...

Av Helga - 7 mars 2016 20:24

Det är dag två för min elev och hon har redan fått flyga två utrikesflygningar och en inrikesflight. Det är lite olika serviceupplägg som ska provas på. Imorgon bitti har vi en frukosttur med hel 95 passagerare i vår plusklass. Där ska alla resen...