Bloggplatsen

Frågor: 0

#flyg

Av Helga - 11 december 2014 12:19

Det är mycket nu... Jag har jobbat som en tok i fem dagar och nu på ledigheten ska jag fixa inför en middagsbjudning vi ska ha på lördag. Mat ska inhandlas och lagas och så ska det städas också förstås.   Igår fick jag iallafall en paus på a...

Av Helga - 9 december 2014 18:07

Mycket jobb är det den här arbetsperioden. Jag har bara en timme tillgodo av det maximala antalet timmar man får ha schemalagt. Idag har jag varit på kurs hela dagen och satt faktiskt inte så långt ifrån området som var avstängt i utrikeshallen pga e...

Av Helga - 7 december 2014 19:34

Andra advent och jag och min kabinbesättning har varit ute och flugit hela dagen. Just nyss har vi kommit in på våra hotellrum och jag har ätit en god laxsmörgås med pepparrotskräm på danskt rågbröd...       På en av flygningarna idag had...

Av Helga - 6 december 2014 17:14

Idag är jag en lycklig mamma...   I taxin på väg in till stan där jag och min kabinbesätting ska sova, hördes sonen av från Phnom Penh (kambodja). Vi bestämde att vi skulle höras igen när jag kom in till hotellet. Vi lyckades hitta en bra tele...

Av Helga - 3 december 2014 15:58

Igår fick jag en lång flygdag på jouren och vi flög både en inrikes- och en utrikesflight. På den sistnämnda flygningen hade vi med en försäljningsvagn och vi har ett nytt sortiment just nu. Eftersom det var en hel del nya varor och eftersom det ...

Av Helga - 1 december 2014 10:02

Igår var jag ute och flög igen. Det var en lång dag men med en matpaus på marken mellan flighterna. På vårt trafikkontor finns det automater med mat och snacks. Man kan koppla ett kort till autogiro och så kan man handla sig något att äta och dricka ...

Av Helga - 29 november 2014 16:07

Igår hade jag en lång flygdag med en Europatur först och sen en inrikesflygning. Det fanns ingen inplanerad matpaus på marken men vi fick äta både frukost och lunch ombord. Vi hade inte helt fullsmockat så det gavs tid att sitta ner, precis som vi sk...

Av Helga - 25 november 2014 08:56

Jobbperioden är slut så nu är det rast och vila några dagar. Idag tar jag en soft morgon och unnar mig lite myspys. Jag var inte hemma förrän 00.30 inatt så en långsam start passar bra . Eftersom det blir arbete nästa helg så ska jag förbereda lite i...

Av Helga - 24 november 2014 00:00

Godnatt från ett hotellrum strax intill Heathrows flygplats. Det är inte ofta jag är i London och nu är jag ju ganska nära men ändå så långt ifrån. Well I will have some tea before bedtime. ZZZZ... Tidigare idag trodde jag nästan att jag hade fått to...

Av Helga - 22 november 2014 11:20

Flygeriet är igång igen och igår hade vi en 11-timmarsdag utan markstopp. På  det 40 minuter långa stoppet vi hade mellan två flighter skulle vi ta oss från inrikes- till utrikesterminalen och dessutom passera passkontrollen. Vi äter mat ombord så...