Bloggplatsen

Nyligen inloggade

Mandy Wollersheim Mimmi Diana "Diddi"
Anki Frida Schneider Maria

Frågor: 0

#flyg

Av Helga - 30 oktober 2013 09:34

Maken, jag och sonen har ju nyss varit i Berlin och hälsat på vår dotter som bor där. När vi flög ner och flög över Tyskt luftrum var det dimmigt utanför flygplansfönstret.   Jag sa;   - Oj, vad det är dimmigt här...   Sonen;   - ...

Av Helga - 24 oktober 2013 08:54

Nu ska jag bara göra ett pass till i flygplanet ikväll sen tidigt imorgon bitti sticker jag, maken och sonen till Berlin för att hälsa på vår dotter.   Gud, vad jag längtar efter henne och vardagliga saker som att fika och prata med henne. Har...

Av Helga - 22 oktober 2013 15:30

Nu är jag på ett nytt vintrigt ställe - närmare bestämt i Östersund. Just nu snöar det för fullt utanför hotellrumsfönstret.    På flighten hit hade vi ett par killar som fick en skrattattack medan de steg ombord. Både jag och kabinchefen blev...

Av Helga - 18 oktober 2013 08:23

Strejk hotar flygbolaget Norwegian. Det är bolagets piloter som enligt varslet kan börja strejka om ca 2 veckor. Samtidigt går flygbolaget Norwegian ut med helsidesannonser med rekordbilliga biljetter. Smart att boka resa med dem just nu - nja!? ...

Av Helga - 14 oktober 2013 10:12

På en flygning nyligen hade vi med oss en man och hans dotter. Mannen hade skadat sitt ben och han hade två kryckor för att kunna gå. De hade rest långt och efter en stund behövde mannen gå på toaletten där framme i flygplanet. Till saken hör att...

Av Helga - 10 oktober 2013 09:35

Nyligen när vi flög mot  Oslo blev det som det ofta blir (pga kort flygtid) lite stressigt mot slutet. Pursern var nere hos oss som jobbade i det bakre köket och lämnade av en av handdatorerna. Snabbt blev han tvungen att gå fram för att sätta sig...

Av Helga - 9 oktober 2013 10:45

Idag ska jag berätta lite om hur min dag såg ut på jobbet igår.   Jag vaknade i en hotellsäng i Östersund efter en sen landning kvällen före. Skyndar mig lite eftersom frukosten dukas bort vid 09.30. Därnere i hotellets matsal sitter faktiskt...

Av Helga - 7 oktober 2013 09:54

Förra veckan bjöd jag ju mina jobbarkompisar på vaniljbullar och redan dagen efter ville en av kollegorna bjuda tillbaka  (det lönar sig att vara snäll). Han hade med sig skumraketer som vi glatt mumsade i oss...   Gissa om vi blev snopn...

Av Helga - 4 oktober 2013 10:45

Jag flyger med samma kabinbesättning i tre dagar nu och de första två dagarna var rejält mastiga så igår bestämde jag mig för att vi skulle mysa lite extra...   På väg till tåget gick jag in på pressbyrån och köpte 6 vaniljbullar. Sex stycken eft...

Av Helga - 3 oktober 2013 09:36

Är det höst så måste man fylla på förråden - det vet ju varenda ekorre...   Här är mitt bidrag till stearinets överlevnad.   Här ska mysas i höst...   Igår flög jag hela eftermiddagen och kvällen i ett och samma flygplan. OK, ma...

Just nu

Inloggade: 2    Besökare: 337

Sök efter inlägg eller bloggar