Bloggplatsen

Frågor: 0

#godmat

Av Helena Häll - 17 oktober 2023 22:13

Jag har tänkt så länge att jag ska göra en vegetarisk paj. Jag åt en så god paj för över en månad sen och så har jag sen dess gått och tänkt på det. Och jag hade bestämt mig för att de skulle vara purjolök och soltorkade tomater i. (Eller solbrända t...

Av Helena Häll - 26 april 2021 20:01

Idag började vi morgonen med att gå på utflykt till stadsparken! Och hör och häpna, Max gick hela vägen upp för berget. Han är ju inte ens två år än!! Och dom backarna är inget och leka med! När vi kommit upp sen så lekte han på lekplatsen. Efter det...

Av Helena Häll - 7 mars 2021 20:19

Vilken söndag! Långloppssöndag deluxe! Först traditionsenligt som bör var det Vasaloppet (det är ju första söndagen i mars!). Sedan femmilen i längd-vm på det! Alltså flera timmar av skidor (och lite skidskytte och friidrott med!) vilken sportsöndag!...

Av Helena Häll - 5 augusti 2018 22:51

Idag har vi haft lite längre sovmorgon jämfört med igår när vi skulle iväg. Så vi åt frukost i lugn och ro och sen gjorde oss iordning för att vandra iväg på dagens äventyr. Oscar Schindlers emaljfabrik och numer museum över både hans fabrik och livs...

Av Helena Häll - 16 juli 2016 23:40

Efter en lång dag med egentligen inte så mycket resande som det känns så är vi nu framme på vårt hotell i nice. Wifin är Okej på rummet så hoppas jag lyckas få iväg inlägget till bloggen. Vi åkte från Gbg vid kvart i sex och landade i nice vid åtta! ...

cija
Av cija - 17 april 2016 13:18

Jag och maken valde att åka iväg på en microsemester! Det blev en övernattning på Åhus gästgivaregård. Ett gemytligt ställe och vi har varit där förut också. Trevlig personal och bra rum, rena och fräscha! De har även en stor vinterträdgård som ä...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 7 december 2015 21:09

Det kommer att bli en hel del resor för mig framöver och om man inte planerar för det så kommer träningen att bli lidande. Idag är jag väldigt glad att jag var med i Paolos utmaning i höstas. På så sätt har jag fått masa inspiration att få till hotel...

Helga
Av Helga - 13 november 2015 09:38

God italiensk mat och fina vänner. Det kan aldrig vara fel! #helga #italienskt #godmat ...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 17 september 2015 20:00

Med mat från havet två middagar i rad, kan man lätt tro att jag har fisktema den här veckan. Men det råkade bara bli så när jag planerade. Och båda rätterna fick mycket väl godkänt av barnen. Det märker man på att de tar om.   Jag glömde bort igå...

Helga
Av Helga - 25 augusti 2015 12:09

Idag är jag ledig och har varit duktig och dammsugit (OBS! urtrist). Lite roligare blir det senare - först ska jag hälsa på mina föräldrar och sen ska jag träffa två kompisar på restaurang Lingon. Vädret ska visst hålla sig fint till sent ikväll ...