Bloggplatsen

Frågor: 0

#grancanaria

Av Hilla - 30 november 2023 11:44

Jag har ett lite konstigt jobb. Som nu när jag fått 24 timmar på Gran Canaria. Eftersom min son bor i Las Palmas så kunde vi ses. Underbart! På kvällen åt vi på en Mexikansk restaurang som hette "chiwawa". Nu på morgonen innan avresa åt vi fruk...

Pink Ozzy
Av Pink Ozzy - 6 september 2023 10:12

Jag skrev nyss att jag tagit bort min hemsidor om mina resor och att jag ska blogga om olika resmål emellanåt. Så då börjar jag väl. Jag tror det var 2000 som vi första gången besökte Puerto de Mogan. En liten by med mycket lokalbefolkning och en st...

Av Hilla - 24 januari 2023 09:04

Efter vår utflykt upp i bergen igår åt vi middag med våra vänner. De satt redan på Bodegon El Biberon och vi gick efter dem dit. Kanarisk potatis, mojo rojo, skinka, tortilla och en tomat- och avokadosallad åt vi. Fräscht och gott med tapas! #h...

Av Hilla - 23 januari 2023 22:51

Idag blev det en biltur med sonen. Han körde oss säkert upp och ner för berg och i dalgångar på snirkliga vägar. Vi åt lunch i byn Tejeda. En typisk kanarisk rätt av rostad majs. Sen kycklingsoppa. Till fikat en palmitas och cafe con leche. #h...

Av Hilla - 13 januari 2023 19:47

Idag har vi åkt till Las Palmas på Gran Canaria för att ha semester och för att hälsa på sonen. Min sommarsemester låg ju väldigt sent i år så jag känner mig värd detta. Hotellrummet har väldigt trevlig utsikt över Las Canteras. #hilla #hillasma...

Emma Gullfors
Av Emma Gullfors - 6 mars 2020 16:37

Vi kom iväg nått år försenat på en bröllopsresa . Otroligt god mat och en välbehövlig vecka tillsammans. #grancanaria #fyfanförattflyga #bröllopsresa ...

Helga
Av Helga - 27 december 2015 23:34

Då var glada julen slut slut slut och flygvärdinnan gav sig ut ut ut...Det blev en lång flygning direkt idag med passagerare som skulle ner till värmen på Gran Canaria. Det kändes ändå lite roligare än vanligt att jobba igen när jag nu varit hemma oc...

Helena Häll
Av Helena Häll - 14 november 2015 17:17

Nu i veckan såg jag att det var tre år sedan jag startade denna bloggen. Jag har ju haft en tidigare men lösenordet försvann och jag kom inte in, så jag startade denna lilla blogg. Mitt liv som Helena. Och genast kom tanken, vad i helvete har jag gjo...

Elisabeth
Av Elisabeth - 19 april 2015 19:00

Anfi Beach på Gran Canaria. Mellan Arguineguin och Puerto Rico ligger en konstgjord strand med kritvit sand Anfi Beach. Anfi Beach är ansedd som en av öns bästa och jag förstår varför. Vi har varit där några gånger och det är nästan ett måste om ...

Av Elisabeth - 10 april 2015 20:45

Gran Canaria/ TauritoDalen             #grancanaria #tauritodalen #splash #hotell ...