Bloggplatsen

Frågor: 0

#helsingfors

Av Hilla - 5 oktober 2019 08:36

I onsdags var jag i Helsingfors genom mitt arbete och fick tid till en promenad. Jag gick en väg som jag inte gått förut och hamnade på ett charmigt, lite crazy café i Tölö. Där var fullt med folk i den trånga lokalen men en rökt laxmacka och en kaff...

Av Hilla - 18 februari 2018 02:49

Dagen började i Helsingfors för min del. Jag åt frukost på ett mysigt kvarterscafé på Tötorgsgatan 7. En stor frukost kostar 10,90 euro men det fanns även billigare alternativ... Stället är omtalat för sin frukost som serveras hela dagen. https:/...

Av Hilla - 10 februari 2018 11:28

Jag fikar alltid på Fazer café forum när jag är i Helsingfors. Jag blir aldrig besviken... #hilla #hillasmatprat #fazercafe #café #Fazer #Helsingfors ...

Av Helga - 10 mars 2016 14:30

Vi fick ett bra tillfälle att se Helsingfors nyligen och extra kul var det nog för min elev som hade sin första riktiga övernattning, med tid till att se sig om.   Vi åt tillsammans hela besättningen på eftermidagen, dag 1. Bakom vårt hotell finn...

Av Hilla - 9 mars 2016 11:45

Igår åt jag middag med kollegor på en italiensk kvartersrestaurang i Helsingfors. Stället heter Mamma Rosa (Runebergskatu 55) och vi var alla mycket nöjda med maten och servicen. Vi beställde alla olika rätter såsom lever, pizza och skaldjurspasta. S...

Av Helga - 23 september 2015 12:11

Igår hade jag förmånen att få titta runt i Helsingfors... Sista bilden är från ett Fazer café... #helga #flyg #helsingfors #resa #fazercafe ...

Av Hilla - 22 september 2015 12:56

En härlig solig dag i Helsingfors. Långpromenad och fika på Fazer café... #fazercafe #matprat #hilla #helsingfors ...

Av Helga - 9 juni 2015 17:15

Några bilder från Helsingfors... En promenad är alltid skönt att ta efter en dag i "tuben". Senast jag var i Helsingfors var säkert ca 8 år sen så det känns kul att gå runt och kika lite. Sen har vi ätit tillsammans också ikväll på en I...

Jennie Fornedal
Av Jennie Fornedal - 14 augusti 2013 19:48

Dagen får börja med några bilder från Helsingfors           Rökarnas utmaningar voro hårda. Med en vind på däck som genast släckte tändarens låga krävdes avancerad problemlösning för att få igång giftproduktionen. De som inte är ute i blås...

Av Jennie Fornedal - 13 augusti 2013 22:57

Regn ute, regn inne. Sol i hjärta sol i sinne.   Helsingfors hälsar oss med regn. Inte lite regn. Helsingfors hälsar rejält. Innan vi klarat av Esplanaden krävs nya skor och innan vi passerat järnvägsstationen har kartans tryck flutit ihop til...