Bloggplatsen

Frågor: 0

#laspalmas

Av Hilla - 27 januari 2023 10:30

Igår bjöd vi ut sonen och hans kompis på restaurang, kvällen innan vår hemresa. Vi gick till "Il segreto Di Pulcinello", en Italiensk restaurang. Vi tog ska varsin Napolitansk pizza. Trevliga pizzabagare som ställde upp på bild. God dryck. Ti...

Av Hilla - 26 januari 2023 15:20

Vistelsen i Las Palmas går mot sitt slut. Vi har umgåtts både med sonen och två vänner de senaste dagarna och fotona har blivit färre. Vi har trots det ätit och druckit mycket gott! Ikväll ska vi bjuda sonen och hans kompis på en avskedsmiddag på...

Av Hilla - 24 januari 2023 09:04

Efter vår utflykt upp i bergen igår åt vi middag med våra vänner. De satt redan på Bodegon El Biberon och vi gick efter dem dit. Kanarisk potatis, mojo rojo, skinka, tortilla och en tomat- och avokadosallad åt vi. Fräscht och gott med tapas! #h...

Av Hilla - 22 januari 2023 08:59

Igår kom våra vänner ner till Las Palmas och vi tog en drink på vår balkong först och sedan åt vi middag ihop på restaurang Ponti y coma. Jag valde kyckling cordon bleu med potatispuré och sallad. #hilla #hillasmatprat #laspalmas #cordonbleu ...

Av Hilla - 21 januari 2023 12:49

Förmiddagspromenaden gick förbi en saluhall. #hilla #hillasmatprat #saluhall #laspalmas ...

Av Hilla - 21 januari 2023 00:02

Ikväll åt vi fisk igen men denna gång på restaurang taberna Chica vid Las Canteras i Las Palmas. En lokal grillad fisk med vitlök, paprika, olivolja, lime, mojo rojo och kanarisk potatis Mycket gott var det och personalen var proffsig och trevlig!...

Av Hilla - 20 januari 2023 11:08

Igår tog vi en busstur till Paya del Ingles. Där satt vi på stranden en stund och fikade på ett café nära busstationen med underbar utsikt. På kvällen åt vi middag på en mycket bra restaurang i Las Palmas som heter "Ons". Deras mat är inspirerad a...

Av Hilla - 18 januari 2023 16:52

Idag hann vi sola en stund på förmiddagen, men sen har det regnat. Då fick det bli en promenad med lunch vid Santa Catalina-torget. Jag beställde en tortillas med gambas (räkor) och maken tog en spagetti med gambas och kyckling. Allt är relativt b...

Av Hilla - 18 januari 2023 13:18

Inte så tokigt, en fika vid las Canteras. #hilla #hillasmatprat #fika #laspalmas ...

Av Hilla - 17 januari 2023 15:02

Gott kaffe i Spanien, cafe con leche. #hilla #hillasmatprat #kaffe #resa #laspalmas ...