Bloggplatsen

Frågor: 0

#nice

Av Anders - 22 januari 2020 11:23

Om du befinner dig i Nice så finns det stor risk att det mesta du vill hitta på är ganska dyrt. Nice är ju trots allt den franska rivierans centrum, så prislappen på såväl restauranger som hotell är rätt hög här jämfört med andra platser i Frank...

Av Helena Häll - 22 juli 2016 18:14

Och inte vilken strand som helst utan den franska rivieran och badat har vi gjort i Medelhavet! Det är lite annorlunda än hemma det! Vi har legat där nere mellan 8.30-17 idag och bara läst, ätit mat, druckit öl och badat! Det är vår sista hela dag hä...

Av Helena Häll - 21 juli 2016 18:50

Idag har vi åkt hop on/hop off buss i nice och vart på museum, (hör och häpna!) Konstmuseum! Inget mindre än konstnären Marc chagalls egna konstmuseum i nice. Där många av hans tavlor med bibliska motiv är utställda (ja jag vet.. Jag är ju inte så tr...

Av Helena Häll - 20 juli 2016 19:13

Idag har vi tagit tåget till Monaco! Wow säger jag bara! Vilket häftig stat (eller får man säga land?!) detta är världens nästa minsta stat (efter Vatikanstaten som jag var med Anna också!) undra vad världens tredje minsta stat är vi så kan åka dit o...

Av Helena Häll - 18 juli 2016 21:03

Idag orkar jag inte skriva så mycket. Är trött och vill hinna läsa ut min bok innan jag somnar! Vi åt iaf frukost på en restaurang ut med promenad de anglais och fick redan här se massa utryckningsfordon, militärer med laddade vapen och poliser. Vi h...

Helga
Av Helga - 17 juli 2016 21:27

Jag är tillbaka på jobbet och det är mycket folk på långa flygningar ner till Medelhavsområdet. Ibland flyger vi charter och ibland vanliga flighter. Det är verkligen roligt på sommaren med mestadels glada och trevliga resenärer. En del är flygrädda,...

Av Helena Häll - 17 juli 2016 18:49

Det här är inte en värld jag vill leva i. Att se ondskan i vitögat är en sak, att se det på nära håll och med sina egna ögon är en helt annan sak. Strandpromenaden är täck med blommor och ljus, på specifika platser där människor hittade sina anhöriga...

Av Helena Häll - 17 juli 2016 18:37

Idag har vi haft seightseeing i nice, gåendes till fots! Idag är vi än så länge uppe i ca 20 000 steg runt klampandes i nice. Vi har varit nere på strandpromenaden och sett ondskan i vitögat. (Jag har skrivit en kort text el krönika eller vad man kan...

Av Helena Häll - 16 juli 2016 23:40

Efter en lång dag med egentligen inte så mycket resande som det känns så är vi nu framme på vårt hotell i nice. Wifin är Okej på rummet så hoppas jag lyckas få iväg inlägget till bloggen. Vi åkte från Gbg vid kvart i sex och landade i nice vid åtta! ...

Av Helena Häll - 14 juli 2016 20:26

Från och med midnatt och 34 560 minuter framåt har jag officellt SEMESTER! Jösses, som jag har väntat! Idag vid ett snåret gick jag från jobbet och nu väntar ett veckoslut och sedan tre veckor hela veckor dvs; 3 dagar + 21 dagar = 24 dagar = 576 timm...