Bloggplatsen

Nyligen inloggade

Janne Hanna Boman Sarplaninac
Maria Göran Björklund Jammar.
Gun-Britt Svensson Mimmi Amor

Frågor: 0

#tapas

Av Helena Häll - 10 mars 2023 22:00

Om jag tyckte att det snöat mycket igår så har det inatt kommit fler decimeter till! Det börjar bli galet nu! Vet inte om jag minns att jag sett såhär mycket snö någonsin. Typ så illa är det! Och det är 10 mars det är så man kan bryta ihop! Imorse gi...

Av Hilla - 24 januari 2023 09:04

Efter vår utflykt upp i bergen igår åt vi middag med våra vänner. De satt redan på Bodegon El Biberon och vi gick efter dem dit. Kanarisk potatis, mojo rojo, skinka, tortilla och en tomat- och avokadosallad åt vi. Fräscht och gott med tapas! #h...

Av Helena Häll - 23 juni 2022 20:44

När jag och Martin träffades så hängde vi typ dygnet runt med varandra men vi bestämde tillslut att vår dag skulle vara midsommarafton! Nu är det inte midsommarafton idag (den är ju imorgon!) men för fem år sedan var det midsommarafton just idag. Oc...

Av Hilla - 28 mars 2022 00:43

Ikväll åt vi mer tapas till middag. Vi beställde in allt möjligt och delade hela familjen. Till fördrink tog vi in en hel kanna sangria. En härlig kväll med familjen. Äntligen samlade igen för första gången sedan julhelgen. Vi två, sonen, dottern ...

Av Hilla - 27 mars 2022 20:48

Nu har vi kommit fram och har promenerat runt i stan hela eftermiddagen. Allra först träffade vi sonen och åt lite tapas. Det blev inga foton på maten då rätterna kom in lite vartefter, men gott var det verkligen. Senare drack vi kaffe. Cafe...

Av Hilla - 27 mars 2022 07:51

Idag reser vi till värmen och hälsar på sonen. Godsaker på Arlanda. #hilla #hillasmatprat #tapas #resa #Arlanda ...

Av Helena Häll - 19 september 2021 19:04

I går kväll var det tjejkväll på schemat! Middag (och drinkar) var inplanerade från 17.45 och framåt. Vi ville haft bord till 18 men restaurangen undrade om vi kunde komma 17.45, visst men några blir några minuter sena bara. Vi tar ett glas cava, kol...

Av Helena Häll - 9 september 2021 21:05

Idag firar jag då min födelsedag! Fick frukost på sängen i morse. Elliot fuskade och kröp i sovrummet före de andra, Max fick vi mutande paddan för han skulle följa med och fira sin mamma på morgonen! Men kaffe och macka fick jag. Ena mackan åt Max u...

Av Hilla - 27 augusti 2021 06:58

Igår kväll var maken ute med vänner för att fira en födelsedag. Istället åt jag middag med dottern. Vi tog fram rester från dagen innan, korv, skinka, mozzarella, soltorkade tomater och kronärtskockscreme. Till det gjorde jag en enkel pasta med t...

Av Hilla - 25 augusti 2021 23:50

Idag kom våra "hemmagrannar" hit till oss på landet. Vi bor rätt nära varandra även här i Norrtälje. Detta blev förrätten... Till varmrätt gjorde jag en väldigt god rätt, torskrygg i ugn. https://www.tasteline.com/recept/ugnsbakad-fisk-med-bacon/ ...