Bloggplatsen

Nyligen inloggade

Malin wiper Sarplaninac  Jenny och Jon Sjöberg
Gun Maria Stamp-E
Hilla Göran Björklund Jammar.
Kajsa Janne Hanna Boman

Frågor: 0

#resa

Av Hilla - 30 november 2023 11:44

Jag har ett lite konstigt jobb. Som nu när jag fått 24 timmar på Gran Canaria. Eftersom min son bor i Las Palmas så kunde vi ses. Underbart! På kvällen åt vi på en Mexikansk restaurang som hette "chiwawa". Nu på morgonen innan avresa åt vi fruk...

Av Anders Björk - 24 november 2023 11:17

Om du är förtjust i Edinburghs unika kombination av historisk charm, kulturell rikedom och vacker natur, finns det flera städer i Europa som kan erbjuda en liknande upplevelse.   Här är några förslag på destinationer som kan tilltala dig:   P...

Av Hilla - 28 juli 2023 13:44

Jag har varit på jobbresa några dagar och kom hem igen inatt. Det blev inte så mycket matbilder men igår åt jag iaf en kyckling-kebabtallrik i Oslo. Restaurangen hette Carmel grill och låg i närheten av tågstationen. Här en bild från Akerhusstra...

Av Hilla - 24 maj 2023 14:27

Igår åkte maken Ekerölinjen med två vänner. Med sig hem hade han Roslagsgin och lakrits. Trevligt!#hilla #hillasmatprat #åland #resa #roslagsgin #lakrits ...

Av Anders - 29 april 2023 15:02

När elflyg med en räckvidd på 30-40 mil blir verklighet kommer flygandet inom Europa att genomgå en stor förändring. Denna teknologiska utveckling kommer sannolikt att ha en betydande inverkan på hur vi reser, både inom och utanför Sveriges grän...

Av Hilla - 2 april 2023 13:35

Igår var vi i Stockholm med vår dotter. Först åt vi lunch i Söderhallarna, en god fiskgryta med citronaioli. Sen promenerade vi till Mariaberget där det är en vidunderlig utsikt över Stockholm. Sen var vi på musikalen Hair på Göta Lejon. Vi älska...

Av Hilla - 5 mars 2023 08:56

Maken är ju i USA just nu och var på Cheesecake factory igår. Det ser ju inte så tokigt ut. Jag köpte tulpaner igår och för att separera blommorna i vasen har jag tejpat ett rutmönster över vasöppningen. Jag läste det tipset någonstans och det...

Av Hilla - 1 mars 2023 08:08

Igår åt vi färsk pasta med purjolök- och skinksås till middag. Idag reser maken i två veckor så nu blir det singelhushåll ett tag. #hilla #hillasmatprat #pasta #skinksås #resa ...

Av Anders Björk - 6 februari 2023 15:32

Palma de Mallorca är huvudstaden på den spanska ön Mallorca, som ligger i Medelhavet. Det är en charmig stad med århundraden av historia och kultur att utforska. Från sina kullerstensgator till sin fantastiska arkitektur har Palma något för alla...

Av Hilla - 26 januari 2023 15:20

Vistelsen i Las Palmas går mot sitt slut. Vi har umgåtts både med sonen och två vänner de senaste dagarna och fotona har blivit färre. Vi har trots det ätit och druckit mycket gott! Ikväll ska vi bjuda sonen och hans kompis på en avskedsmiddag på...