Bloggplatsen

Frågor: 0

#semester

Av Andy Persson - 30 juli 2018 16:57

Nja, jag kanske tog i lite. Men i helgen fick jag faktiskt in två pass. Jag känner mig redan lättare :-) Allvarligt talat så känns det jättebra! Kul. Idag är det Måndag, ny vecka nya möjligheter eller bara slapp semester. Blir kanske det senare för m...

Av Helena Häll - 24 juli 2018 22:54

Då var vi hemma igen efter några dagar på landet.. och vad kommer man hem till? En kokande varm liten lägenhet och en massa tvätt. Så nu har vi tvättat allt och svettats ihjäl samtidigt! Nu ligger jag nedbäddad i sängen och är påväg att somna för kvä...

Av Helena Häll - 21 juli 2018 20:55

Idag kom då dagen som Martin tjatat om sen vi pratade om vad vi skulle göra på semester. Jag vill ut och paddla och tälta säger Martin. Jaha. Sagt och gjort nu har vi paddlat ner för ån, burit kanoten över vattenfallet som är vid gamla svarveriet och...

Av Helena Häll - 20 juli 2018 15:52

Igår åkte jag och Martin ut till landet som hans mormor och morfar äger, en gigantiskt hus med uthus, stort garage och ännu större tomt! Samtidigt som vi har semester så hjälps vi åt att fixa till deras garage dörrar så slipning, oljning och målning ...

Av Helena Häll - 17 juli 2018 22:47

Så då är det bara Stockholms vistelsen kvar av vår roadtrip att berätta om! Vi framkom till Stockholm på söndags eftermiddagen lagom för att installera oss i vår hyrlägenhet i Martina och hannes förening. En källarlägenhet i huset bredvid som de hyr ...

Av Helena Häll - 7 juli 2018 18:51

Hopp det var det! Sverige är ute ur fotbolls-VM! Vi såg matchen på samma ställe som förra gången och drack drinkar och öl under tiden! Men inte ens det hjälpte! Lite typiskt att de spelade redan vid 17 här, då detta är vår sista dag på Rhodos, så Sve...

Av Helena Häll - 6 juli 2018 19:31

Idag har vi haft en pooldag och legat hela dagen vid hotellets pool (med undantag för lunchen) då vid gick till vårt stammishak och köpte pitagyros till lunch. Den tog vid med tillbaka till hotellet och åt på balkongen! Sedan ner till poolen igen! Så...

Av Helena Häll - 2 juli 2018 14:27

Nu sitter vi vid poolen på hotellet efter att i morse varit ute och gått en sväng, sen köpt frukost och jag slog i tån så det börja blöda.. Hahaha! Så typiskt mig! Men sen åt vi frukost på balkongen med utsikt över Rhodos hamn! Efter de gick vi till ...

Av Helena Häll - 1 juli 2018 16:24

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på vår avgång mot Rhodos! Här trodde vi skulle bli en lång väntan men icke, personalen fick upp fotbollen på storbildsskärm så nu njuter vi av Spanien - Ryssland i godan ro! Det är dock oklart hur wifin är på ho...

Av Helena Häll - 2 februari 2018 21:31

Kl 12.25 Nu står jag på Sergels torg och väntar på Niklas! Jag har lyckats åka enda från Solna helt själv och sedan lyckats gå runt i underjorden och åka ett antal rulltrappor hit och dit, utan att gått vilse en enda gång! Woohoo! (Jag läste på skyl...