Bloggplatsen

Frågor: 1

#semester

Av Helena Häll - 20 juli 2017 21:35

Idag har vi haft en judisk dag (nästan hela dan) vi har spenderat förmiddagen och halva eftermiddagen genom att gå i synagogor, se på gravplatser och bli berörda av hur detta stackars folk har blivit så förtrycka! Prag har haft en judiska ghetto i ev...

Av Helena Häll - 19 juli 2017 21:47

Dagens utflykter hölls lite mer i närområdet och det var tur det för idag har det varit asvarmt här i Prag! En bit över 30 grader visar termometern men gissningsvis lite till i de trånga stenbelagda gatorna här i gamla stan! Dagen började som alltid ...

Av Helena Häll - 18 juli 2017 22:06

Kl 17.38 Nu sitter vi på tåget hem till Prag igen efter dagens utflykt! Det är dessutom försenat så det känns precis som hemma förutom att vi sitter inklämda i en fullsatt kupé (7 svettiga vuxna och 2 svettiga barn) men dagen började inte med hemres...

Av Helena Häll - 17 juli 2017 20:48

Kl: 16.13 Nu ligger jag nedbäddad i sängen igen och tar igen mig efter en lång dag till fots! Men först började vi med hotellfrukosten som var som vanligt god! Och i frukostmatsalen hade vi utsikt över det astronomiska uret (som slog hel timme medan...

Av Helena Häll - 16 juli 2017 22:17

Kl 14.24 I väntan vid gaten, flyget ska lyfta 14.40 mot Prag (folk har inte bordat än och de ska lyfta om en kvart!) och dags för semester nr 2 denna sommar! Vi åkte från Jönköping vid 11-snåret och i höjd med Borås (va annars?!) började det ösregna...

Av Helena Häll - 6 juli 2017 22:55

Kort inlägg idag! Är fortfarande sluten efter att ha haft semester! Men idag har jag vart med Martin vid deras stuga på landet och plockat jordgubbar och badat i sjön! Jo ibland är det gött och va ledig! #semester ...

Av Helena Häll - 4 juli 2017 18:50

Idag var det dags att ta adjö av stugan och Skåne efter en fantastisk vecka! Efter att ha flängt runt på diverse utflykter och sevärdheter så är jag nu heeeelt slut! Känner mig som urvriden disktrasa! Dessutom körde jag de 15 milen hem idag också (me...

Av Helena Häll - 3 juli 2017 23:46

Idag har vi varit på utflykt med Sandras morbror och moster. Sandras morbror Tommie ville visa oss två lite annorlunda sevärdheter här runt omkring i trakten! Saker som jag förmodligen aldrig hade fått för mig att se om det inte vore för han, så tack...

Av Helena Häll - 2 juli 2017 22:50

Idag vankades ytterligare en dag med ny roadtrip men uppvaknandet gjordes på det bed & breakfast vi bodde på utanför Tomelilla! Jag skrev det igår och jag kommer skriva det idag med, vilket fantastiskt mysigt ställe! Det heter landet bed and breakfas...

Av Helena Häll - 1 juli 2017 22:01

Idag har jag vart taxichaufför hela dagen lång!! Både jag själv och mina medpassagerare är imponerad över att jag orkade! För vad vi har kört idag!! Och vad vi har sett saker på vägen! Men mest har vi ifs åkt bil! Haha! Först gick vi upp och åt fruko...