Bloggplatsen

Frågor: 1

#hälsa

Av Helga - 5 november 2015 19:14

Lediga dagar och efter att vi hade gäster i tisdags har jag kunnat göra lite vad jag vill.  Igår var jag på en stor shoppinggalleria och de första julklapparna inhandlades. Idag hittade jag också några och det känns så skönt att ha kommit igång m...

Av Helga - 3 november 2015 09:30

När jag kom hem igår förmiddag blev jag riktigt överraskad. Där stod en jättefin rosbukett - du vet en sån där med höga skaft.     Så fina!   Sen blev det gym för tredje gången sedan jag tog mig i kragen och så lunch med dottern. Nu kö...

Av Helga - 29 oktober 2015 21:46

Så var den ledigheten redan slut. Imorgon står alarmet på 04.40. Puh! Idag var vi ute på landet och kollade läget. Vi har hantverkare i stugan som håller på att bygga ett kombinerat dusch- och toalettrum i ett fd sovrum. Halva rummet blir förrå...

Av Helga - 23 oktober 2015 11:11

En mysig hotellfrukost blev det idag tillsammans med tre kollegor och då hade jag redan gymmat på hotellets fina gym (se gårdagens inlägg). Det är inte så många träningsanläggningar som har kristallkronor i taket. Solen skiner här på orten så det...

Av Helga - 21 oktober 2015 13:39

Idag har jag och dottern varit på Friskis och Svettis och tränat på deras gym. Vår dotter har ju varit elitidrottare så en bättre lärare kan man ju knappast ha. Nu ska jag nog våga gymma även på egen hand framöver. Efteråt åkte vi till ett st...

Av Helga - 18 oktober 2015 11:13

Varmt och soligt i Umeå idag. Är det verkligen höst? #helga #flyg #foton #umeå #hälsa #promenadlängsälven ...

Batman
Av Batman - 13 oktober 2015 11:00

Många som vill gå ner i vikt rasar ju som bekant den första tiden för att sedan börja stanna av för att till sist inte gå ner alls. detta kallas i dagligt tal för platå. Men... Är det verkligen en platå? Är kroppen så smart att den, trots kaloriunder...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 2 september 2015 22:21

När jag vaknade i morse kände jag att jag inte var på topp men var ändå ok. Det var bara att ta sig i kragen gå upp tidigt och återigen åka till flygplatsen för en dagstur till Malmö. Om det är flygresan som påverkade mig, sömnbris eller bara att jag...

Av Helga - 4 augusti 2015 11:56

Godmorgon kära läsare! Så här underbar start fick jag på min morgon. Frukost på ett café intill kanaler mitt i London. Solen skiner så det blev en promenad också! Tyvärr har jag väldigt lite tid här så nu åker uniformen på igen och så ska det...

Malin de Besche
Av Malin de Besche - 2 juni 2015 22:54

För oss svenskar har kaffet en ganska central roll. Kaffet har viktiga sociala och psykologiska aspekter då man dricker kaffe vid mysiga stunder, paus från arbete och som avslutning på middagen. Men det kan bli för mycket. Den ena koppen avlöser den ...

...

Just nu

Inloggade: 6    Besökare: 206

Sök efter inlägg eller bloggar